Tyck till om årets nationaldagsfirande

Tack till alla som kom på årets firande av Sveriges nationaldag i Håbo. Det blev en fin dag med vackert väder och många aktiviteter. Var du med på firandet i vid Skokloster slott eller på Lilla Hagalund? Berätta gärna vad tyckte om arrangemanget!

Vid Skoklosters slotts arrangerade Håbo kommun tillsammans med många andra aktörer en dag med marknad, aktiviteter, scenframträdanden och medborgarskapsceremonin. Den nya parkleken Paradiset invigdes också och är nu öppen för allmänheten att besöka.

På medborgarskapsceremonin välkomnades alla som bor i Håbo och har blivit nya svenska medborgare det senaste året. Det blev tal av kommunstyrelsens ordförande Catherine Öhrqvist (M), diplom, tårta och en gåvopåse. Vi vill tack alla som bidrog till gåvopåsen: Löthnergården, Åbergs museum, Skokloster slott, Happy Homes, Håbo bibliotek och Håbo kulturskola.

På Lilla Hagalund i Bålsta hade föreningen Lilla Hagalund Vänner, för tredje året i rad, fått uppdraget att arrangera ett firande. Det blev nationaldagstal, musikunderhållning, barnteater, trolleri och andra aktiviteter. Det fanns även nationaldagsbakelser att fika på plats.

Var du med på något av våra firanden? Vi vill gärna veta vad du tycker. Skriv till kontaktcenter@habo.se och märk e-posten ”Nationaldagen 2024”. Vi tar med oss dina åsikter till utvärderingen för att bli ännu bättre nästa år.

PERSONER PÅ SCEN, TÅRTOR OCH CLOWNER