Angelica berättar om första spännande tiden i nya simhallen

Angelica

Det är snart tre veckor sedan nya simhallen öppnade den första juni. Många har besökt simhallen sedan dess. Angelica Koch, enhetschef på simhallen, berättar om den första tiden.

Hej Angelica! Hur har de första veckorna i nya simhallen varit?
- Första veckorna har varit roliga. Att träffa alla positiva och glada kunder igen är helt fantastisk! Vi har redan varit med om några ”barnsjukdomar”, som vi försöker åtgärda så snabbt som möjligt. Vi tackar för kundernas förståelse!

Har ni haft många besökare?
- Vi har haft många besökare! Vissa tider mer än andra.

Om du jämför den nya simhallen med den gamla, vad är största skillnaden?
- Den nya simhallen är mycket större. Den är också bättre tillgänglighetsanpassad, har fler toaletter och ett stort fint café som rymmer fler gäster. Vi har även en konstvägg och Badbibblan i receptionen.

Vilka är de vanligaste frågorna ni får?
- De vanligaste frågorna är hur det fungerar att komma in och ta sig mellan de olika avdelningarna. Det är ju ett helt nytt system, så det är väntat. Man går in genom spärrarna med ett armband som man också låser skåpen med. På vår webbplats finns information under menyn Inför ditt besök, som du gärna får läsa igenom så du vet vad som gäller hos oss.

Vad har varit den största utmaningen hittills?
- Det är många tekniska system i en simhall, så det har varit några mindre tekniska problem. Det är såklart väntat när utrustning sätts igång och testas på riktigt, men vi har tydliga rutiner och gör besiktningar kontinuerligt för att allt ska löpa på så smidigt som möjligt. Vi uppmanar våra kunder att gå in på simhallens webbplats innan besök - där det alltid finns uppdaterad information om simhallen.

Håller simhallen öppet i sommar?
- Vi har öppet hela sommaren! Det är sommartider fram till 31 juli och därefter är det ordinarie öppettider.