Fira nationaldagen i Håbo!

Den 6 juni blir det två nationaldagsfiranden i Håbo – ett i Skokloster och ett på Lilla Hagalund i Bålsta. Det är firande i vackra historiska miljöer med aktiviteter för alla åldrar. Välkommen!

I trädgården på Lilla Hagalund blir det musik med Håbo spelmän och Bålsta Big Band, nationaldagstal, trolleri och barnteatern Clownkalas. Det blir även kaffeservering, korvförsäljning, fiskdamm, lotteri och öppet hus med visning av konstnären Erik Hermanssons tavlor.

I området runt Skokloster slott arrangeras det aktiviteter för hela familjen. Programmet innehåller bland annat musik med Frida Braxell, invigning av Parkleken Paradiset, riddare, marknadsknallar, ansiktsmålning och bumperball. Det finns också mat- och fikaservering samt ett minitivoli på plats. Det blir en medborgarskapsceremoni för nya svenska medborgare i Håbo kommun.

Fira nationaldagen i vackra Håbo. Se hela programmet på habo.se/nationaldagen Länk till annan webbplats.